From likeable to lickable

Deja mulţi am uitat de fastul cu care Facebook îşi sărbătorea cei zece ani de existenţă. Eu la zece ani învăţam cât face 27 x 12 şi sărbătoream doi ani de când mă încheiam singur la şiret. Facebook-ul învaţă repede şi se maturizează într-un an cât alţii în zece. De aceea simţim de parcă a existat tot timpul numai că nu i-am acordat atenţie până acum zece ani.

lick 2

Însă de când i-am acordat atenţie am început să abuzăm de Like, dar butonul în cauză nu se supără nici neam, e sadomasochist şi sare în sus şi zice “Eu, eu, da, da, like, like!!!” şi ştie că va primi atenţie câtă vrea şi când o vrea, are aşi în mânecă, poartă minijup, e ca ciocolata şi ca filmul siropos, e ca berea brumată şi ca sămânţa devorată la fiecare contraatac din minutul 95.

lick 3

Numai că scrollingul de pe Facebook este, fenomenologic vorbind,  zappingul de pe TV, telecomanda este  mouse-ul şi iată cum ajungem să ne plictisim teribil… căutând ceva. CEVA. “Eu, eu, da, da, ceva, ceva!!!”, ţipă toate, disperate, dar noi nu şi nu şi nu: noi căutăm ceva lickable, nu doar likeable. Căutăm să ne lovească în moalele capului în timp ce stăm în pat, pe scaunul directorial, în timp ce stăm la coadă la Mega sau ceva.

lick 1

Viral sau nimic, roşu aprins sau roz degeaba. Niciun wow, vrem wowowow. Sperăm în sinea noastră la pisici vorbind ardeleneşte şi dacă găsim, lăsăm totul şi sărim pe ea, like-ul nici nu mai contează pentru că vine de la sine şi deodată simţim că-i bine şi că prelunga aşteptare a luat sfârşit: trăiască Facebook-ul, ce bine că n-a murit!

***

Să fie clickable. Să fie lickable. Să fie ca prima îngheţată pe anul ăsta pentru un copil. Like dăm cu toţii. Lick implică efort. Like e îngheţata la cornet. Lick e îngheţata la tort. Poftă bună!

From likeable to lickable

Leave a Reply

