Creativitate mai dintr-o bucată

Context: Serile de creativitate FIBRA, 4 Mai a.c., Creative Night no. 2 (http://events.premiilefibra.ro/premiile-fibra#program-sf)

Număr gloanţe trase:

Număr morţi:

Supravieţuitori: fără număr

panel 0.jpg

Am ieşit de la serviciu şi m-am gândit să nu mai merg la panelul 1, Creativitatea în online-ul românesc, pentru că l-aş prinde pe final şi m-aş oftica.

Dar am prins 50 de minute din el, l-am găsit adâncit într-o discuţie România vs. milioanele de views şi de dolari din State, ăia o pot face de porc şi tot se scot, în Ro nu se poate, în Ro trebuie să îţi bibileşti comunitatea şi să îţi asumi lucruri, să ţii zilnic legătura cu ea.

Trendurile gen Harlem Shake sau Ice Bucket Challenge sunt lucruri pe care publicul tău îl aşteaptă, deci e musai să le faci şi tu, fără să te baţi cu pumnul în piept în astfel de momente că eşti tu ăla creativu’.

O discuţie interesantă pe care aproape că o aşteptam, despre Snapchat, cică în Ro e relevant pentru userii sub 16 ani, pe când în State rupe deja, Twitter şi Snapchat rup, dar este şi o raţiune economică pentru asta, acolo 1,5G de net costă 45 de verzişori, pe care Facebook îi consumă într-o săptămână.

Mikey Haş spune că din YouTube se poate câştiga în Ro o sumă pe care o câştigă managerii.

7 persoane din public au pus întrebări, printre care şi o “nevorbită” dar asta nu contează, o altă persoană fiind Matei Psatta, care a adus în discuţie contractul cu Omnia şi l-a întrebat tot pe Matei, Dima, de ce n-a mers treaba. Matei de la BRomania a spus că s-a dus chiar în L.A., la Omnia HQ, dar mai bine face contract direct cu YouTube-ul decât să i se ia 20% pentru – practic – nimic.

panel 1

 

Panelul 2, Creativitatea în entertainment, fu savuros de la cap la coadă fiindcă de!, comedianţii nu pot fi altfel.

Shurubel spune că formatul 10lucruri.ro nu este românesc, se vorbeşte deci de formate pentru online.

Raul îl întreabă pe Micutzu:

– Ai lua vreo fată în deschidere la show-ul tău?

– Nu. Dar m-am gândit să iau.

Ehe, două seri mai târziu, Anisia a făcut o treabă super în semifinala Românii au Talent, şi a fost aleasă fără emoţii ca finalistă, deci Micutzu, nu te mai gândi şi treci la acţiune.

Raul: importăm de la americani şi creştem mult calitatea umorului în România, dar cei care deţin media nu ţin pasul. Vio: fie şi aşa, lumea de pe net e mulţumită de cum stau lucrurile acum.

Raul: publicitatea este reprezentativă pentru non-umorul dovedit, pentru că la stand-up iei o reclamă şi faci mişto de ea, la cât de absurdă este. Advertisingul şi umorul sunt ca apa şi uleiul, nu se pot combina. Raul era, în acel moment, ca un şalău printre publicitari, dar nu mai contează, pentru că aşa este: se face la greu mişto de reclame la serile de stand-up.

După cum se vede treaba, Raul e picior peste picior şi eliberează conţinut verbal, pe când Vio şi Micutzu râd de lucruri numai de ei ştiute. Asta până fac momente de show genuin, adoptă atitudine hip-hop şi o abandonează când trebuie, se ridică un tip în picioare ca să întrebe ceva, are un tricou din acela cu S din acela pe el, “Superman, de unde eşti?”, vine cel mai cel răspuns, “din Sibiu”, lol ce repede a zburat până în Bucureşti.

Micutzu: lumea nu ştie diferenţa dintre stand up şi improvizaţie, de unde să ştie de roast (elementul de alegere a unei ţinte din public şi… “ăsta are ceva cu mine, şi i-am mai şi plătit bilet”).

O a doua nevorbită aduce în discuţie ceva ce nu m-a interesat nu pentru că nu era interesat, ci pentru că era genul de nevorbită. Ce am putut să înţeleg e ce a spus Micutzu, că are si el din când în când idei pentru reclame, exemplu la Ciuc: Ciuc Norris, care bate celelalte beri.

După alte minute, Viorel, revoltat de credulitatea “nevorbitei”, spune: ok, tu lucrezi pentru Bergenbier, dar tu chiar crezi în conceptul Bergenbier?!, la care eu am început să aplaud şi am mai inspirat câteva aplauze răzleţe.

panel 2

În pauza interbelică m-a întrebat Raul dacă am întrebări, i-am spus că nu fac eu de-astea, totuşi, la final, i-am intrebat pe toţi de ce Românii au talent numai pe partea stângă, acolo unde erau Raul şi Bonea. Bonea mi-a răspuns inteligent, că cei din partea cealaltă erau şi sunt cunoscuţi naţional.

Bine ca ne-ai recunoscut”, zice Bonea. Bineînţeles că i-am recunoscut, cunosc îndeaproape parcursul lui Raul, l-am văzut şi pe Bonea la Românii au Talent, apoi l-am citit pe georgeisme.ro, l-am văzut şi guest la Tech înainte de cafea. Adică m-am dus la Caro Hotel în cunoştinţă de cauză. Şi am plecat încântat de acolo.

Creativitate mai dintr-o bucată

Leave a Reply

